کلاس node در پایتون

  • دسته بندی: آموزش پایتون
  • ۰ دیدگاه
  • منتشر شده در تاریخ
  • آپدیت شده در ۱۵اردیبهشت, ۱۳۹۷
  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
    Loading...
کلاس node در پایتون

کلاس node

بهطور معمول هنگام نوشتن یک کلاس جدید، کار را با متد مقداردهی اولیه و متـد __str__ شروع میکنیم، بهطوریکه بتوانیم مکانیسم مقدماتی ساخت و نمایش نوع جدید را آزمایش کنیم:

مطابق معمول، پارامترها برای متد مقداردهی اولیه اختیاری هستند. بهطور پیشفـرض، هـر دو
مقدار بار (cargo (و پیوند (next ،(در آغاز None قرار داده میشوند.
نمایش رشتهای برای یک گره، تنها نمایش رشتهای بار آن گره است. از آنجـا کـه هـر مقـداری
میتواند به تابع str فرستاده شود، میتوانیم آنها را در یک لیست ذخیره کنیم.
برای آزمایش اجرای برنامه تا این مرحله، میتوانیم یک Node بسازیم و آن را چاپ کنیم

برای اینکه آزمایش را جالبتر کنیم، به لیستی با گرههای بیشتر نیاز داریم:

این کد سه گره تولید میکند اما هنوز یک لیست نداریم، زیرا گرهها به هـم پیونـد نشـدهانـد.
نمودار حالت بدین شکل است:

سومین گره به None اشاره میکند که این نمایانگر پایان لیسـت اسـت. اکنـون نمـودار حالـت
مطابق شکل ۱ است.

حال میدانید چگونه گرهها را بسازید و آنها را به لیستها پیوند دهیـد. آنچـه در اینجـا چنـدان واضح نیست چرایی این مطلب است.

اسلاید در جی کوئری
مشاهده مطلب
صفحه بیسیک کده در اینستاگرام
مارا در اینستاگرام دنبال کنید
فالو می کنم
کانال تلگرام بیسیک کده
راهی آسانتر برای ارتباط با شما

پکیج های آموزشی

مطالب مرتبط

نظرات کاربران
  • درخواست شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود. از ارسال پرسش تکراری خودداری نمایید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of